Εκτακτα μέτρα για Λήμνο και Αγιο Ευστράτιο


 Σε έκτακτα μέτρα αναγκάστηκε να προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, σε μια προσπάθεια να δώσει λύσεις –έστω και προσωρινές– στα σοβαρά προβλήματα που προέκυψαν τους τελευταίους μήνες για ....τους κατοίκους της Λήμνου και ιδιαίτερα γι’ αυτούς του Αγίου Ευστρατίου, με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών τους. Με μια εκτενή ανακοίνωση, που εξέδωσε το Σάββατο, για την «Αποκατάσταση της αλήθειας για τη γραμμή Λαύριο - Αγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Kαβάλα και τα νέα έκτακτα δρομολόγια για την εξυπηρέτησή της» κάνει αναλυτική ενημέρωση για την έναρξη των προβλημάτων, την αιτία αυτών, αλλά και για τα μέτρα που λαμβάνει άμεσα και γι’ αυτά που θα σχεδιάσει για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο.

Ωστόσο εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το υπουργείο δεν αναλαμβάνει απολύτως καμία ευθύνη –έστω και λανθασμένων χειρισμών– για όλο αυτό το αλαλούμ που έχει σημειωθεί, αντίθετα υποστηρίζει ότι οι αιτίες του... κακού είναι: η άρνηση της εταιρείας που εξυπηρετούσε παραδοσιακά την άγονη γραμμή να ανανεώσει τη σύμβασή της, μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, η καθυστέρηση που προέκυψε από την προσφυγή ακτοπλοϊκών εταιρειών στο ΣτΕ κατά του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, αλλά και η απουσία ενδιαφέροντος από άλλες εταιρείες για τη γραμμή.

Ταυτόχρονα ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μιλώντας για την εξαίρεση της Καβάλας από το δρομολόγιο της άγονης γραμμής και την αντικατάστασή της με την Αλεξανδρούπολη, τόνισε κατηγορηματικά ότι δεν υπήρξε ποτέ σχεδιασμός να αποκλειστεί η Καβάλα έναντι οιασδήποτε άλλης πόλης της βόρειας Ελλάδας, ενώ το υπουργείο επισημαίνει ότι η αφαίρεση της Καβάλας από τη γραμμή είναι προσωρινή και πως, όταν εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ, η γραμμή θα συμπεριλαμβάνει και την Καβάλα. Στη συνέχεια, σημειώνει πως προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ειδικές συνθήκες που δημιουργήθηκαν μετά την προσωρινή διακοπή της κανονικής σύνδεσης της γραμμής ενέκρινε τα εξής δρομολόγια:

1. Πρόσθετη προσέγγιση των πλοίων «Blue Star Chios» και «Blue Star Mykonos» στον Αγιο Ευστράτιο προς Καβάλα, στο δρομολόγιο της Τρίτης (άφιξη Τέταρτη στο λιμένα Αγίου Ευστράτιου) από 18/2/2025 από Μυτιλήνη για Αγιο Ευστράτιο - Λήμνο - Καβάλα.

2. Το πλοίο «Νήσος Σάμος» θα πραγματοποιήσει δρομολόγιο από Μυτιλήνη προς Λήμνο - Καβάλα το Σάββατο 22/2/2025 και επιστροφή την Κυριακή. Επιπλέον προσεγγίσεις του ίδιου πλοίου θα πραγματοποιούνται κάθε Σάββατο, εφόσον αξιολογηθεί ότι υπάρχει μεταφορικό έργο.

3. Το Ro–Ro «Τάλως» θα εκτελεί το δρομολόγιο από Πειραιά προς Ικαρία - Σάμο - Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Καβάλα και επιστροφή, από τη Δευτέρα 17/2/2025 έως την Παρασκευή 21/2/2025.

4. Το φορτηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Θαλασσίτης» θα εκτελεί τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από Πειραιά προς Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Θεσσαλονίκη ή Καβάλα και επιστροφή.

Ακαρπη συνάντηση

Παράλληλα, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στο υπουργείο Ναυτιλίας, ανάμεσα στον υπουργό Χρ. Στυλιανίδη και στους δημάρχους, τους εκπροσώπους φορέων και στους βουλευτές των νησιών, το υπουργείο αναφέρει ότι συμφωνήθηκαν για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο και έως το 2029 η γραμμή Λαύριο - Αγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα και η γραμμή Αγιος Ευστράτιος - Λήμνος να προκηρυχτούν στη βάση πολυετών συμβάσεων (τουλάχιστον 4ετούς διάρκειας) και με κριτήρια δρομολόγησης καλύτερων πλοίων και θα υπάρξει κατάλληλη αύξηση του μισθώματος για την προσέλκυση καλύτερου και νεότερου πλοίου στη γραμμή για την περίοδο 2025-2029. 

Παρ’ όλα αυτά, τα όσα συζητήθηκαν στη συνάντηση με τους πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες φαίνεται ότι δεν ικανοποίησαν τους δημάρχους της Λήμνου, Ελεωνόρα Γεώργα, και του Αγίου Ευστρατίου, Κων. Σινάνη. Η μεν πρώτη δήλωσε ότι η συνάντηση δεν απέδωσε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και ότι συνεχίζουν ενωμένοι τον αγώνα για άμεση αποκατάσταση της τακτικής της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με απευθείας ανάθεση του συγκοινωνιακού και μεταφορικού έργου έως και τον μήνα Οκτώβριο, ενώ ο κ. Σινάνης με ανακοίνωσή του χαρακτήρισε τη συνάντηση «άκαρπη» και επιτέθηκε στον Χρ. Στυλιανίδη σχολιάζοντας: «Ο –καθ’ ομολογίαν– υπό αποχώρηση υπουργός αρκέστηκε μόνο σε ανακοινώσεις που αφορούν το μέλλον, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τον εαυτό του, χωρίς ωστόσο, σε καμία στιγμή της συνάντησης, να δίνει ξεκάθαρη λύση για το παρόν, δηλαδή στον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του Αγίου Ευστρατίου, που εδώ και τέσσερις μήνες βιώνουμε, προκαλώντας πλήθος προβλημάτων στη διαβίωσή μας».

Τέλος, καλεί τον υπουργό «έστω και την ύστατη ώρα, πριν την αποχώρησή του, να παραδεχτεί τα λάθη στους χειρισμούς του, αποκαθιστώντας με κάθε τρόπο την ομαλή σύνδεση του Αγίου Ευστρατίου με την ηπειρωτική χώρα αλλά και τη Λήμνο» και ζητά την άμεση δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Λαύριο - Αγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα (όπως μέχρι και τον Οκτώβριο εκτελούνταν), την άμεση σύνδεση με τη Μυτιλήνη, πρωτεύουσα της Περιφέρειας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με δύο προσεγγίσεις εβδομαδιαίως και αξιόπλοα πλοία στις γραμμές του Β. Αιγαίου με κάθε κόστος.





https://www.efsyn.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/463389_ektakta-metra-gia-limno-kai-agio-eystratio

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.