Πλήγμα για τις ελληνικές μεταφορές χαρακτηρίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου την τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά προχθές στην Βουλή ο υπουργός Υποδομών Μάκης...
Βορίδης, με την οποία θα... χορηγούνται άδειες όχι μόνο σε ευρωπαϊκά φορτηγά αλλά και σε κατοίκους τρίτων χωρών.
Η αναγκαία προσθήκη που έγινε για την αναθεώρηση του νόμου προβλέπει ότι η χορήγηση των αδειών θα γίνεται χωρίς καμία διάκριση ως προς την εθνικότητα και σύμφωνα με τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας και τον όρο της αμοιβαιότητας.
Ο υπουργός Υποδομών μιλώντας χθες στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου διευκρίνισε ότι η προηγούμενη ρύθμιση δημιουργούσε σύγχυση και προκαλούσε θέματα φορολογικής φύσης για την έδρα και τη μορφή των εταιρειών που θα δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης υποστηρίζουν πάντως ότι με την τροπολογία Βορίδη που υποδείχτηκε μετά από απαίτηση της Τρόικας, βρίσκονται επί ποδός, έτοιμοι να......
συστήσουν μεταφορικές εταιρείες στην χώρα μας Τουρκικές και Κινεζικές εταιρείες.
Όπως σημειώνει, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) Απόστολος Κενανίδης, «ήδη, Τούρκοι μεταφορείς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να ιδρύσουν εταιρίες στην Κομοτηνή εδώ και πολύ καιρό». Μάλιστα, όπως παρατηρεί «είναι άξιο απορίας το γεγονός ότι έχουν άριστη πληροφόρηση εδώ και καιρό και δείχνουν να είναι απόλυτα προετοιμασμένοι να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία που θα τους δοθεί από την ελληνική πολιτεία».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει και στα νησιά του Αιγαίου κυρίως σε Ρόδο και Λέσβο. Οι πρώτες αντιδράσεις από τη Ρόδο:
Ανακοίνωση – διαμαρτυρία για τις νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης, εξέδωσε το σωματείο φορτηγών δημόσιας χρήσης “Κολοσσός” στη Ρόδο, το οποίο καταγγέλλει ότι θα υπάρξουν σοβαρές συνέπειες. Ειδικότερα στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:
“Προχωράει σε φωτογραφική διάταξη για τα φορτηγά. Μέχρι χθες έλεγε εδώ ο κ. Βορίδης, άλλα έλεγαν οι Βουλευτές, άλλα ψηφίζουν σήμερα.
Καταλαβαίνετε ότι επιτρέπουμε το τούρκικο φορτηγό, το οποίο πληρώνει το 1/3 του πετρελαίου απ΄ ότι πληρώνει ο νησιώτης στη Μυτιλήνη, στη Χίο, στη Σάμο στη Κω, στη Ρόδο, να βάζει πετρέλαιο από απέναντι, να περνάει με 7 ευρώ με το καράβι στα νησιά, να φορολογείται, 10% στη χώρα του, και ο δικός μας αντιστοίχως φορτηγατζής να φορολογείται με 45%. Τι πάμε να κάνουμε. Να διαλύσουμε τα νησιά. Σας το είπαμε μια, σας το είπαμε δυο, σας το είπαμε τρεις.
Το ίδιο συμβαίνει με τα Αλβανικά, φορτηγά της Βουλγαρίας, το ίδιο συμβαίνει με της Αλβανία.
Εδώ, λοιπόν, περνάμε διατάξεις για να διαλύσουμε τα πάντα στην παραμεθόριο και αν αυτά σας λένε να κάνετε από μεριά της τρόικα τότε είναι πονηρές οι προθέσεις τους.”
Βορίδης, με την οποία θα... χορηγούνται άδειες όχι μόνο σε ευρωπαϊκά φορτηγά αλλά και σε κατοίκους τρίτων χωρών.
Η αναγκαία προσθήκη που έγινε για την αναθεώρηση του νόμου προβλέπει ότι η χορήγηση των αδειών θα γίνεται χωρίς καμία διάκριση ως προς την εθνικότητα και σύμφωνα με τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας και τον όρο της αμοιβαιότητας.
Ο υπουργός Υποδομών μιλώντας χθες στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου διευκρίνισε ότι η προηγούμενη ρύθμιση δημιουργούσε σύγχυση και προκαλούσε θέματα φορολογικής φύσης για την έδρα και τη μορφή των εταιρειών που θα δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης υποστηρίζουν πάντως ότι με την τροπολογία Βορίδη που υποδείχτηκε μετά από απαίτηση της Τρόικας, βρίσκονται επί ποδός, έτοιμοι να......
συστήσουν μεταφορικές εταιρείες στην χώρα μας Τουρκικές και Κινεζικές εταιρείες.
Όπως σημειώνει, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) Απόστολος Κενανίδης, «ήδη, Τούρκοι μεταφορείς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να ιδρύσουν εταιρίες στην Κομοτηνή εδώ και πολύ καιρό». Μάλιστα, όπως παρατηρεί «είναι άξιο απορίας το γεγονός ότι έχουν άριστη πληροφόρηση εδώ και καιρό και δείχνουν να είναι απόλυτα προετοιμασμένοι να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία που θα τους δοθεί από την ελληνική πολιτεία».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει και στα νησιά του Αιγαίου κυρίως σε Ρόδο και Λέσβο. Οι πρώτες αντιδράσεις από τη Ρόδο:
Ανακοίνωση – διαμαρτυρία για τις νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης, εξέδωσε το σωματείο φορτηγών δημόσιας χρήσης “Κολοσσός” στη Ρόδο, το οποίο καταγγέλλει ότι θα υπάρξουν σοβαρές συνέπειες. Ειδικότερα στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:
“Προχωράει σε φωτογραφική διάταξη για τα φορτηγά. Μέχρι χθες έλεγε εδώ ο κ. Βορίδης, άλλα έλεγαν οι Βουλευτές, άλλα ψηφίζουν σήμερα.
Καταλαβαίνετε ότι επιτρέπουμε το τούρκικο φορτηγό, το οποίο πληρώνει το 1/3 του πετρελαίου απ΄ ότι πληρώνει ο νησιώτης στη Μυτιλήνη, στη Χίο, στη Σάμο στη Κω, στη Ρόδο, να βάζει πετρέλαιο από απέναντι, να περνάει με 7 ευρώ με το καράβι στα νησιά, να φορολογείται, 10% στη χώρα του, και ο δικός μας αντιστοίχως φορτηγατζής να φορολογείται με 45%. Τι πάμε να κάνουμε. Να διαλύσουμε τα νησιά. Σας το είπαμε μια, σας το είπαμε δυο, σας το είπαμε τρεις.
Το ίδιο συμβαίνει με τα Αλβανικά, φορτηγά της Βουλγαρίας, το ίδιο συμβαίνει με της Αλβανία.
Εδώ, λοιπόν, περνάμε διατάξεις για να διαλύσουμε τα πάντα στην παραμεθόριο και αν αυτά σας λένε να κάνετε από μεριά της τρόικα τότε είναι πονηρές οι προθέσεις τους.”
Το δ.σ.
Ο πρόεδρος Στυλιανού
Ο πρόεδρος Στυλιανού
Ο γραμματέας Κων/νος Ροδανάκης .
Απελευθέρωση από 28 /1 για τα φορτηγά
Οι αυτοκινητιστές, το τελευταίο διάστημα είχαν βρει γέφυρα επικοινωνίας με τον Βορίδη στη ρύθμιση για την απελευθέρωση του επαγγέλματος με κύρια διαφωνία την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου που με τη νέα τροποποίηση που έγινε στο νόμο θα ισχύσει από 28 Ιανουαρίου του 2012.
Με υπουργικές αποφάσεις θα καθοριστούν το κόστος έκδοσης της άδειας αλλά και ο τρόπος με τον οποίο θα αποδεικνύεται η οικονομική επιφάνεια του οδικού μεταφορέα.
Στο χώρο θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν εκτός από ΑΕ, ομόρρυθμες εταιρείες, φυσικά πρόσωπα κ.α
Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, οι ιδιοκτήτες φορτηγών ζητούν νέα συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών πριν την ερχόμενη Τρίτη που έχει καθοριστεί η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών στην οποία ενσωματώνεται και το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα φορτηγά.
Ο λόγος είναι ότι θέλουν να εξηγήσουν στον Βορίδη την επίδραση που θα έχει στον κλάδο τους το άνοιγμα του επαγγέλματος σε τρίτες χώρες.
Όπως εξηγούν με τον όρο της αμοιβαιότητας οι ελληνικές εταιρείες θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν στην Κίνα, την Τουρκία ή άλλες χώρες και αντίστοιχα τουρκικές ή κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα.
Είναι όμως φανερό, επισημαίνουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών ότι η διάταξη ευνοεί κυρίως τους ξένους.
«Δεν γνωρίζω πολλές Ελληνικές εταιρείες που θα ενδιαφέρονταν να αναλάβουν μεταφορικό έργο στην Κίνα αναφέρει o πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) Πέτρος Σκουλικίδης.
O ίδιος επισημαίνει ότι τα φορτηγά δημόσιας χρήσης συνήθως επιτάσσονται, αναρωτιέται επομένως τι θα συμβεί σε ανάλογη περίπτωση όταν η αγορά κατακλυστεί από Τούρκους ή άλλες εθνικότητες.
Ειδικά για τους Κινέζους, ο κ. Σκουλικίδης σημειώνει ότι η εγκατάσταση Κινεζικών μεταφορικών εταιρειών στη χώρα μας θα δημιουργήσει μεγάλες απώλειες σε μεταφορικό έργο στους εγχώριους μεταφορείς που μεταφέρουν τα εμπορεύματα των Ασιατών από το λιμάνι.
Απελευθέρωση από 28 /1 για τα φορτηγά
Οι αυτοκινητιστές, το τελευταίο διάστημα είχαν βρει γέφυρα επικοινωνίας με τον Βορίδη στη ρύθμιση για την απελευθέρωση του επαγγέλματος με κύρια διαφωνία την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου που με τη νέα τροποποίηση που έγινε στο νόμο θα ισχύσει από 28 Ιανουαρίου του 2012.
Με υπουργικές αποφάσεις θα καθοριστούν το κόστος έκδοσης της άδειας αλλά και ο τρόπος με τον οποίο θα αποδεικνύεται η οικονομική επιφάνεια του οδικού μεταφορέα.
Στο χώρο θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν εκτός από ΑΕ, ομόρρυθμες εταιρείες, φυσικά πρόσωπα κ.α
Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, οι ιδιοκτήτες φορτηγών ζητούν νέα συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών πριν την ερχόμενη Τρίτη που έχει καθοριστεί η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών στην οποία ενσωματώνεται και το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα φορτηγά.
Ο λόγος είναι ότι θέλουν να εξηγήσουν στον Βορίδη την επίδραση που θα έχει στον κλάδο τους το άνοιγμα του επαγγέλματος σε τρίτες χώρες.
Όπως εξηγούν με τον όρο της αμοιβαιότητας οι ελληνικές εταιρείες θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν στην Κίνα, την Τουρκία ή άλλες χώρες και αντίστοιχα τουρκικές ή κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα.
Είναι όμως φανερό, επισημαίνουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών ότι η διάταξη ευνοεί κυρίως τους ξένους.
«Δεν γνωρίζω πολλές Ελληνικές εταιρείες που θα ενδιαφέρονταν να αναλάβουν μεταφορικό έργο στην Κίνα αναφέρει o πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) Πέτρος Σκουλικίδης.
O ίδιος επισημαίνει ότι τα φορτηγά δημόσιας χρήσης συνήθως επιτάσσονται, αναρωτιέται επομένως τι θα συμβεί σε ανάλογη περίπτωση όταν η αγορά κατακλυστεί από Τούρκους ή άλλες εθνικότητες.
Ειδικά για τους Κινέζους, ο κ. Σκουλικίδης σημειώνει ότι η εγκατάσταση Κινεζικών μεταφορικών εταιρειών στη χώρα μας θα δημιουργήσει μεγάλες απώλειες σε μεταφορικό έργο στους εγχώριους μεταφορείς που μεταφέρουν τα εμπορεύματα των Ασιατών από το λιμάνι.
http://lesvosnews.net/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.