ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΑ ΤΑΞΙ


Κόντρα κορυφής μεταξύ των αυτοκινητιστών ταξί και του υπουργείου Υποδομών προμηνύεται, με το υπουργείο Υποδομών να φαίνεται για την ώρα αμετακίνητο για την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου, μέσω της χορήγησης νέων αδειών ταξί σε όσους πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις.

Ήδη χθες, οι ιδιοκτήτες ταξί ...

πραγματοποίησαν αυτοκινητοπομπή προς το υπουργείο Υποδομών, ενώ σχεδιάζουν να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους τις προσεχείς ημέρες, ενώ ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης επεσήμανε στη Βουλή ότι το επάγγελμα «θα ανοίξει, αλλά με κανόνες», χωρίς όμως να αναφερθεί λεπτομερώς στην ακριβή διαδικασία που θα υιοθετηθεί.

Ποιά θα είναι τα επόμενα βήματα; Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, αυτό που δείχνει βέβαιο είναι πως αίρεται το πληθυσμιακό κριτήριο που προβλεπόταν από το διάταγμα του προκατόχου του κ. Ραγκούση στο υπουργείο Υποδομών Δημήτρη Ρέππα. Άδειες δηλαδή, θα δίνονται σε κάθε αιτούντα που πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις (φυσικό πρόσωπο, λευκό ποινικό μητρώο) και δεν θα τεθεί σε εφαρμογή ο αλγόριθμος βάσει του οποίου θα υπολογίζεται πόσα «κίτρινα» οχήματα κυκλοφορούν σε μία περιοχή.

Σήμερα υπάρχουν 2,5 και 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα, αντίστοιχα, και η αναλογία αυτή θα αυξηθεί, εάν το Υποδομών προχωρήσει τελικά στη χορήγηση νέων αδειών.

Το τελευταίο αποτελεί πλέον μονόδρομο, καθώς η διαβεβαίωση του κ. Ραγκούση (πριν από δύο εβδομάδες) για πλήρη απελευθέρωση του κλάδου έχει δημιουργήσει προηγούμενο: περισσότερα από 2.000 άτομα- κατά βάση νεόπτωχοι ή μακροχρόνια άνεργοι- έχουν καταθέσει σε όλη την Ελλάδα αιτήσεις για χορήγηση άδειας ταξί.

Οι όροι βέβαια, βάσει των οποίων θα εκδίδονται οι νέες άδειες ακόμη βρίσκονται «στο αέρα» και αναμένεται να γίνουν γνωστοί σε διάστημα τριών μηνών.

Στα άκρα

Εάν, πάντως, σήμερα δεν υπάρξει συνάντηση μεταξύ του αρμόδιου υπουργείου και των αυτοκινητιστών, οι τελευταίοι προειδοποιούν ότι θα ξεκινήσουν από Δευτέρα απεργία διαρκείας.

Σε αντίθεση με τους οδηγούς ταξί, οι ιδιοκτήτες ζητούν να παραμείνει το επάγγελμά τους «προστατευμένο», με την μη έκδοση νέων αδειών. Και αυτό επειδή, όπως υποστηρίζουν, έχουν πληρώσει «χρυσάφι» στο παρελθόν για την αγορά των «μαγικών» χαρτιών.

Ωστόσο, το Υποδομών θεωρεί «στρέβλωση» τις υπεραξίες που έχουν αποκτήσει οι άδειες και εκτιμά ότι η αγορά θα αυτορυθμιστεί μέσω της πλήρους απελευθέρωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.