Στον «αέρα» για τρίτη χρονιά η καμπάνια τουριστικής προβολής

 


«Μπλεξίματα» προέκυψαν ξαφνικά στο υπουργείο Τουρισμού για τον διαγωνισμό με τίτλο «Τουριστική προώθηση και προβολή της Ελλάδας – Rebranding», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και ο προϋπολογισμός του φτάνει στα .....15 εκατ. ευρώ. Τον συγκεκριμένο διαγωνισμό ανέλαβε να φέρει εις πέρας το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), παρότι το αντικείμενό του δεν είναι συναφές με την τουριστική προβολή, ενώ ο καθ’ ύλην αρμόδιος Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) τέθηκε ξαφνικά εκτός διαδικασίας για «άγνωστους λόγους». Ο διαγωνισμός (ανοιχτός ηλεκτρονικός) προκηρύχθηκε από το ΤΕΕ για τις 17 Ιουλίου 2025, ωστόσο δεν προχώρησε. Κατά του διαγωνισμού ασκήθηκε προσφυγή, κυρίως για βασικό όρο που περιείχε και προέβλεπε πως «για τη συμμετοχή σε αυτόν είναι απαραίτητο η ενδιαφερόμενη εταιρεία να είναι πολυεθνική ή μέλος πολυεθνικού δικτύου»! Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι «ο όρος αυτός φωτογράφιζε συγκεκριμένη εταιρεία». Με απόφασή του το αρμόδιο κλιμάκιο της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) στις 14 Ιουλίου 2025 διέταξε την προσωρινή αναστολή του διαγωνισμού, έως την έκδοση οριστικής απόφασης της ίδιας Αρχής επί της προσφυγής.

Η νομολογία του ΣτΕ

Προγενέστερη απόφαση του ΣτΕ, άλλωστε, που επικαλείται και η προσωρινή απόφαση, ορίζει ότι «ο αποκλεισμός οικονομικών φορέων δυνάμει όρου, ο οποίος δεν συνδέεται άμεσα με το αντικείμενο της σύμβασης, είναι απαγορευμένος και καθιστά τη διακήρυξη ακυρωτέα». Ο συγκεκριμένος όρος, σύμφωνα με τους προσφεύγοντες, «θέτει φραγμό σε μεγάλο μέρος της ελληνικής αγοράς». Σημειώνεται ότι οι κίνδυνοι από όλη αυτή την «εμπλοκή» είναι αφενός να χαθούν τα χρήματα (15 εκατ. ευρώ) του Ταμείου Ανάκαμψης και αφετέρου να μείνει η Ελλάδα για τρίτη συνεχή χρονιά χωρίς διεθνή καμπάνια προβολής του τουριστικού προϊόντος στις αγορές του εξωτερικού…




πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.