Ένα στα τέσσερα πρατήρια (27%) μας κλέβει στην αντλία βάζοντας… αέρα αντί για βενζίνη στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας.
Οι ποσότητες που φτάνουν έως και στο 24%, ενώ το κόστος για τους καταναλωτές υπολογίζεται στα ....
120 εκατ. ευρώ ετησίως. Η κατάσταση χρόνο με τον χρόνο γίνεται χειρότερη, οι έλεγχοι είναι λίγοι, ενώ τα σκληρά μέτρα φαίνεται να μην αποδίδουν.Το ποσοστό των πρατηρίων που μας βάζει λιγότερο καύσιμο είναι το 27%, με τις ποσότητες που παραδίδουν στους πελάτες τους να είναι ελλειμματικές σε ποσοστό που φτάνει μέχρι και 24% και για το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος στο 10%. Η κατάσταση φαίνεται να «ξεφεύγει» από το 2011, όπου φαίνεται να υπάρχει μία αύξηση τόσο των πρατηρίων που παραβατούν όσο και στις ποσότητες που δεν παραδίδουν.
Το ποσοστό των παραβατικών πρατηρίων από 4% το 2011 έφτασε το 15% το 2016, το 19% το 2019, το 20% το 2021 και εκτινάχθηκε στο 27% το 2023, καταγράφοντας αύξηση 35% σε διάστημα των δύο ετών. Όσο για το ποσοστό βενζίνης που «κλέβουν» από το 7% το 2011 έφτασε έως και 10% το 2016, έως 17% το 2019, έως 20% το 2021 και έως 24% το 2023 (αύξηση 30% σε τρία χρόνια).
Πόσα χρήματα χάνουμε;
Στην έρευνα του Πολυτεχνείου γίνεται μία εκτίμηση για τα ποσά που χάνουν οι καταναλωτές, όταν ανεφοδιάζονται σε πρατήριο με «πειραγµένη» αντλία. Αν υποθέσουμε ότι τα 300 πρατήρια (που αντιστοιχούν στο 27% του συνόλου των πρατηρίων της Αττικής και της Θεσσαλονίκης) είναι τα παραβατικά και στην υπόλοιπη Ελλάδα τα βενζινάδικα είναι νόμιμα, με τις μέσες ετήσιες πωλήσεις ανά παραβατικό πρατήριο στους 2.500 µετρικούς τόνους, οι καταναλωτές χάνουν ετησίως 120.000.000 ευρώ.
Οι καταναλωτές συνήθως αντιλαμβάνονται την κλοπή όταν βλέπουν τη διαφορά με άλλα πρατήρια, στο όργανο μέτρησης καυσίμου του αυτοκινήτου. Επίσης, δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουν έκπληκτοι ότι ο πρατηριούχος έχει βάλει περισσότερα λίτρα βενζίνης από τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους. Συχνά θα δεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιστατικά, που άλλοι το αντιμετωπίζουν με χιούμορ και άλλοι με αγανάκτηση, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν μεγαλύτερα προβλήματα, όπως βλάβες από νοθευμένο καύσιμο. Όμως και στη μία και την άλλη περίπτωση οι καταναλωτές είναι απροστάτευτοι.
Υπάρχει λύση;
Χρήση του συστήματος εισροών εκροών, το οποίο παρότι έχει εγκατασταθεί εδώ και 10 χρόνια και έχουν επενδυθεί για αυτό εκατοντάδες εκατομμύρια και δε… λειτουργεί. Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) επικαλέστηκε το παράδειγμα της Βουλγαρίας, η οποία επίσης αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα παραβατικότητας στα καύσιμα. Το σύστημα εισροών εκροών στη γειτονική αγορά εφαρμόστηκε μέσα σε ένα χρόνο και μόνο κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του έκλεισαν 300 πρατήρια τα οποία έκαναν σοβαρές παραβάσεις.
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα όπου έχουν επενδυθεί περίπου 200 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση, το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει ή λειτουργεί εν μέρει καθώς αποστέλλονται στοιχεία τα οποία όμως δεν ελέγχονται. Αυτό γίνεται γιατί λείπει η κεντρική πλατφόρμα συλλογής ανάλυσης διασταύρωσης πιθανής παρανομίας ώστε οι αρχές να ξέρουν έχουν συγκεκριμένες πληροφορίες αλλά και στόχους.
flash.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.