Η Ελλάδα πρέπει να εξαιρεθεί από το εμπάργκο, υποστηρίζει ο Δρ Μιχάλης Μυριάνθης, αναλυτής γεωστρατηγικής πετρελαίου
«Το Ιράν, εκτός από την εξαγγελία για διακοπή εξαγωγών σε Αγγλία και Γαλλία, ίσως διακόψει και την τροφοδοσία στη Νότια Ευρώπη, δηλαδή Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα.
Πέρα από τον όγκο των συναλλαγών βασικό είναι το θέμα της ανοικτής πίστωσης (open credit), σημείο πολύ σημαντικό όλο το διάστημα που έγινε εμφανής η κρίση», λέει ο Δρ Μιχάλης Μυριάνθης αναλυτής γεωστρατηγικής του πετρελαίου, ο οποίος χαρτογραφεί την κατάσταση όπως διαμορφώνεται με τα νέα δεδομένα. «Το Ιράν θα....
στραφεί για πωλήσεις στην Ανατολή. Εμείς θα αναγκαστούμε να αναπληρώσουμε τις ποσότητες με εισαγωγές π.χ. από τη Σ. Αραβία όπου θα πρέπει να καταβάλλουμε μετρητοίς τα φορτία και βέβαια ουδείς γνωρίζει σε ποια τιμή... Εικάζω ότι θα είναι ακριβότερη εκείνης του ιρανικού αργού. Μια άλλη δυνατή πηγή προμήθειας είναι η Λιβύη αν και η παραγωγή εκεί αναμένεται κατά τον πρόεδρο της Libya's National Oil Company, Δρ Shokri Ghanem, να φτάσει στα προηγούμενα προ του εμφυλίου πολέμου επίπεδο, μέσα στο 2013.
Εξαίρεση
Πιθανή λύση θα ήταν η προσωρινή εξαίρεση της Ελλάδος από το εμπάργκο (interim derogation) πέραν του Ιουλίου 2012 με τη σύμφωνη γνώμη της τρόικα, των ΗΠΑ και της ΕΕ. Η ιδιαίτερη κατάσταση της Ελλάδος που είναι «ειδική περίπτωση» (κατά την ΕΕ) και που χρήζει κάθε δυνατής βοήθειας (κατά τον υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ), ίσως με την κατάλληλη επιχειρηματολογία, φέρει καρπούς σε αυτή την κατεύθυνση» εξηγεί ο κ. Μυριάνθης. «Εάν οι Ιρανοί προχωρήσουν, όπως απειλούν, στο κλείσιμο των στενών του Ορμούζ, τότε οι τιμές μέσα σε 72 ώρες θα αυξηθούν κατά 20-30 δολάρια το βαρέλι», λέει ο κ. Μυριάνθης, ο οποίος εκτιμά ότι ούτε οι τυχόν εφεδρείες της Σαουδικής Αραβίας θα είναι ικανές να εξισορροπήσουν την αγορά.
newscode.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.