Έντονη ανησυχία έχει προκαλέσει τις τελευταίες ημέρες στην αγορά τροφίμων και ιδιαιτέρως τουγάλακτος ο εντοπισμός τεσσάρων βυτιοφόρων με αποκλειστική αδειοδότηση την μεταφορά υγρών τροφίμων, να μεταφέρουν βιοκαύσιμα στηνΒουλγαρία, με τελικό προορισμό την Ελλάδα!
Σε ελέγχους που διενήργησε ο ΕΦΕΤ, τέσσερις οδηγοί πιάστηκαν να μεταφέρουν βιοκαύσιμα ενώ ήταν ναυλωμένα αποκλειστικά για τη μεταφορά υγρών τροφίμων και κυρίως γάλακτος.
Μάλιστα, οι καταγγελίες- «βόμβα» για τη δημόσια υγεία αναφέρουν πως τα εν λόγω βυτιοφόρα έχουν μεταφέρει γάλα σε γνωστή γαλακτοκομική βιομηχανία της Θεσσαλίας η οποία έχει υπάρξει και παλιότερα υπότροπος στον ΕΦΕΤ.
Ο ΕΦΕΤ έχει ήδη παραπέμψει πέντε ιδιοκτήτες βυτιοφόρων οχημάτων στην Εισαγγελία Αθηνών αλλά και την εταιρεία ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε που δραστηριοποιείται και....
στον χώρο των μεταφορών για διακίνηση βιοκαυσίμων με βυτιοφόρα αδειοδοτημένα αποκλειστικά για τη μεταφορά υγρών τροφίμων κατά παράβαση της υφιστάμενης Εθνικής & Κοινοτικής Νομοθεσίας.
Παράλληλα, ακόμη τρεις ιδιοκτήτες βυτιοφόρων παραπέμφθηκαν για παραβάσεις που αφορούσαν στην καταλληλότητα και υγιεινή των οχημάτων και για παρακώλυση του ελέγχου.
Ο ΕΦΕΤ προέβη σε μία λιτή αλλά συνάμα «θριαμβευτική» ανακοίνωση για το ζήτημα την Πέμπτη 1η Σεπτεμβρίου, επισημαίνοντας:
«Μετά από αλλεπάλληλες διασταυρώσεις εμπορικών παραστατικών οι υπάλληλοι του ΕΦΕΤ εντόπισαν τέσσερα (4) βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών τροφίμων τα οποία είχαν πραγματοποιήσει 17 διακινήσεις βιοκαυσίμων (βιοντήζελ) από την Ελλάδα με προορισμό τη Βουλγαρία, παρότι ήταν βυτιοφόρα αδειοδοτημένα αποκλειστικά για τη μεταφορά υγρών τροφίμων.
Στο μεταξύ σε εξέλιξη από τον ΕΦΕΤ η διαδικασία επιβολής προστίμων, ενώ για την υπόθεση έχει ενημερωθεί εγγράφως το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ), για την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων αναφορικά με την αφαίρεση της αδειοδότησης τους».
Ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ, Γιάννης Μίχας, μιλώντας στο Νewpost.gr επεσήμανε ότι δεν έχουν βρεθεί βυτιοφόρα να πραγματοποιούν μεταφορά υγρών τροφίμων, παρά μόνο οχήματα που μετέφεραν βιοκαύσιμα, τονίζοντας ωστόσο ότι διενεργείται σχετική έρευνα με βάση τα δελτία αποστολής των βυτιοφόρων και των εταιρειών τροφίμων ώστε να διαπιστωθεί αν υπήρξε κάποια μεταφορά υγρών τροφίμων με τα επίμαχα οχήματα.
Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ σημείωσε ότι διεξάγονται έλεγχοι σε ολόκληρη τη χώρα από τις οκτώ περιφερειακές διευθύνσεις του ΕΦΕΤ σε συνεργασία με τις 13 Περιφέρειες, αλλά το υπάρχον προσωπικό «δεν επαρκεί για άμεσους ελέγχους σε χιλιάδες βυτιοφόρα σε όλη την Ελλάδα».
Τέλος, ο κ. Μίχας πρόσθεσε ότι πρόβλημα αποτελεί και η έλλειψη συνεργασίας από την πλευρά των βουλγαρικών αρχών αφού δεν δίνουν σαφείς χαρακτηρισμούς χρήσης των βυτιοφόρων οχημάτων, ενώ δεσμεύθηκε ότι η καταγγελία για οποιαδήποτε εταιρεία διερευνάται εντός δύο ημερών.
Εν τω μεταξύ, σε επικοινωνία που είχε το Newpost.gr με τον γενικό διευθυντή της ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε, εταιρείας που εμπλεκεται στο θέμα ως εταιρεία εκμίσθωσης των βυτίων, ο κ. Μακιός Θρασύβουλος ίδιος επεσήμανε πως η υπόθεση έχει πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης και αρκέστηκε να δηλώσει πως «η απόφαση είναι άδικη».
Επανέλαβε, δε, ότι δεν μπορεί να κάνει καμία επίσημη δήλωση για θέμα και μας παρέπεμψε στον ΕΦΕΤ.
Το ίδιο κατηγορηματικός εμφανίστηκε και σε ερώτηση για το εάν τα εν λόγω βυτιοφόρα μετέφεραν γάλα. «Όχι. Εμείς αρνούμαστε κάθε κατηγορία. Ρωτήστε τον ΕΦΕΤ που είναι αρμόδιος για τα υπόλοιπα», τόνισε ο κ. Μάκιος.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται τα αποτέλεσματα της έρευνας που θα αποδείξουν εάν τελικά τα βυτιοφόρα εκτός από τα βιοκαύσιμα, μετέφεραν και γάλα.
Αναμφισβήτητα, εάν τελικά ισχύει μία τέτοια καταγγελία προκύπτει μεγάλο διατροφικό σκάνδαλο στο χώρο της εγχώριας γαλακτοβιομηχανίας.
http://www.newpost.gr
Σε ελέγχους που διενήργησε ο ΕΦΕΤ, τέσσερις οδηγοί πιάστηκαν να μεταφέρουν βιοκαύσιμα ενώ ήταν ναυλωμένα αποκλειστικά για τη μεταφορά υγρών τροφίμων και κυρίως γάλακτος.
Μάλιστα, οι καταγγελίες- «βόμβα» για τη δημόσια υγεία αναφέρουν πως τα εν λόγω βυτιοφόρα έχουν μεταφέρει γάλα σε γνωστή γαλακτοκομική βιομηχανία της Θεσσαλίας η οποία έχει υπάρξει και παλιότερα υπότροπος στον ΕΦΕΤ.
Ο ΕΦΕΤ έχει ήδη παραπέμψει πέντε ιδιοκτήτες βυτιοφόρων οχημάτων στην Εισαγγελία Αθηνών αλλά και την εταιρεία ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε που δραστηριοποιείται και....
στον χώρο των μεταφορών για διακίνηση βιοκαυσίμων με βυτιοφόρα αδειοδοτημένα αποκλειστικά για τη μεταφορά υγρών τροφίμων κατά παράβαση της υφιστάμενης Εθνικής & Κοινοτικής Νομοθεσίας.
Παράλληλα, ακόμη τρεις ιδιοκτήτες βυτιοφόρων παραπέμφθηκαν για παραβάσεις που αφορούσαν στην καταλληλότητα και υγιεινή των οχημάτων και για παρακώλυση του ελέγχου.
Ο ΕΦΕΤ προέβη σε μία λιτή αλλά συνάμα «θριαμβευτική» ανακοίνωση για το ζήτημα την Πέμπτη 1η Σεπτεμβρίου, επισημαίνοντας:
«Μετά από αλλεπάλληλες διασταυρώσεις εμπορικών παραστατικών οι υπάλληλοι του ΕΦΕΤ εντόπισαν τέσσερα (4) βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών τροφίμων τα οποία είχαν πραγματοποιήσει 17 διακινήσεις βιοκαυσίμων (βιοντήζελ) από την Ελλάδα με προορισμό τη Βουλγαρία, παρότι ήταν βυτιοφόρα αδειοδοτημένα αποκλειστικά για τη μεταφορά υγρών τροφίμων.
Στο μεταξύ σε εξέλιξη από τον ΕΦΕΤ η διαδικασία επιβολής προστίμων, ενώ για την υπόθεση έχει ενημερωθεί εγγράφως το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ), για την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων αναφορικά με την αφαίρεση της αδειοδότησης τους».
Ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ, Γιάννης Μίχας, μιλώντας στο Νewpost.gr επεσήμανε ότι δεν έχουν βρεθεί βυτιοφόρα να πραγματοποιούν μεταφορά υγρών τροφίμων, παρά μόνο οχήματα που μετέφεραν βιοκαύσιμα, τονίζοντας ωστόσο ότι διενεργείται σχετική έρευνα με βάση τα δελτία αποστολής των βυτιοφόρων και των εταιρειών τροφίμων ώστε να διαπιστωθεί αν υπήρξε κάποια μεταφορά υγρών τροφίμων με τα επίμαχα οχήματα.
Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ σημείωσε ότι διεξάγονται έλεγχοι σε ολόκληρη τη χώρα από τις οκτώ περιφερειακές διευθύνσεις του ΕΦΕΤ σε συνεργασία με τις 13 Περιφέρειες, αλλά το υπάρχον προσωπικό «δεν επαρκεί για άμεσους ελέγχους σε χιλιάδες βυτιοφόρα σε όλη την Ελλάδα».
Τέλος, ο κ. Μίχας πρόσθεσε ότι πρόβλημα αποτελεί και η έλλειψη συνεργασίας από την πλευρά των βουλγαρικών αρχών αφού δεν δίνουν σαφείς χαρακτηρισμούς χρήσης των βυτιοφόρων οχημάτων, ενώ δεσμεύθηκε ότι η καταγγελία για οποιαδήποτε εταιρεία διερευνάται εντός δύο ημερών.
Εν τω μεταξύ, σε επικοινωνία που είχε το Newpost.gr με τον γενικό διευθυντή της ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε, εταιρείας που εμπλεκεται στο θέμα ως εταιρεία εκμίσθωσης των βυτίων, ο κ. Μακιός Θρασύβουλος ίδιος επεσήμανε πως η υπόθεση έχει πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης και αρκέστηκε να δηλώσει πως «η απόφαση είναι άδικη».
Επανέλαβε, δε, ότι δεν μπορεί να κάνει καμία επίσημη δήλωση για θέμα και μας παρέπεμψε στον ΕΦΕΤ.
Το ίδιο κατηγορηματικός εμφανίστηκε και σε ερώτηση για το εάν τα εν λόγω βυτιοφόρα μετέφεραν γάλα. «Όχι. Εμείς αρνούμαστε κάθε κατηγορία. Ρωτήστε τον ΕΦΕΤ που είναι αρμόδιος για τα υπόλοιπα», τόνισε ο κ. Μάκιος.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται τα αποτέλεσματα της έρευνας που θα αποδείξουν εάν τελικά τα βυτιοφόρα εκτός από τα βιοκαύσιμα, μετέφεραν και γάλα.
Αναμφισβήτητα, εάν τελικά ισχύει μία τέτοια καταγγελία προκύπτει μεγάλο διατροφικό σκάνδαλο στο χώρο της εγχώριας γαλακτοβιομηχανίας.
http://www.newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.