Οι πρώτες εργασίες για την απομάκρυνση του εναέριου δικτύου τρόλεϊ ξεκίνησαν από τον Πειραιά, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο αστικών συγκοινωνιών που θα βασίζεται σε.... σύγχρονα ηλεκτρικά, φυσικού αερίου και τεχνολογίας IMC λεωφορεία.
Η διαδικασία αποξήλωσης και αντικατάστασης θα διαρκέσει συνολικά 18 μήνες.
Τι αλλάζει στο δίκτυο
Όπως διευκρίνισε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, οι γραμμές παραμένουν ίδιες, ενώ το μόνο που αλλάζει είναι ο τρόπος εξυπηρέτησής τους.
«Οι γραμμές δεν αλλάζουν, αλλάζει μόνο η τεχνολογία που τις εξυπηρετεί», σημείωσε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στις μεγάλες ευθείες των κεντρικών αξόνων το δίκτυο θα διατηρηθεί και θα ενισχυθεί με το σύνολο του διαθέσιμου στόλου, ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων. Στις υπόλοιπες γραμμές το υπουργείο προχωρά στη χρήση ηλεκτρικών, φυσικού αερίου και IMC οχημάτων, τα οποία κρίνονται οικονομικότερα και πιο ευέλικτα.
Ο κ. Κυρανάκης τόνισε επίσης ότι «η ιστορία των τρόλεϊ αξίζει σεβασμό και θα τον δείξουμε», υπογραμμίζοντας όμως ότι προτεραιότητα είναι ένα πιο καθαρό, αξιόπιστο και ασφαλές σύστημα μετακινήσεων.
Η οικονομική διάσταση της αλλαγής
Η μετάβαση δεν συνδέεται μόνο με τεχνικά πλεονεκτήματα, αλλά και με σημαντική εξοικονόμηση πόρων. Όπως υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός, το κόστος ανά χιλιόμετρο για τη λειτουργία ενός τρόλεϊ αγγίζει τα 5,5 ευρώ, ενώ για ένα ηλεκτρικό λεωφορείο το αντίστοιχο κόστος μειώνεται στα 2,5 ευρώ.
Μείωση κόστους υποδομών
Η συντήρηση και αντικατάσταση του εναέριου δικτύου των 143 χιλιομέτρων θεωρείται ιδιαίτερα δαπανηρή. Με το νέο σχέδιο:
- Το μήκος των καλωδίων μειώνεται κατά 70%, από 143 σε 44 χιλιόμετρα
- Το Δημόσιο εκτιμά ότι εξοικονομεί περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ
- Οι πόροι αυτοί μπορούν να κατευθυνθούν στην ενίσχυση δρομολογίων και στην αναβάθμιση της εξυπηρέτησης
Διαφορά στην προμήθεια οχημάτων
Στην ίδια λογική, η αγορά δύο νέων τρόλεϊ κοστολογείται όσο τρία ηλεκτρικά λεωφορεία, κάτι που σημαίνει μεγαλύτερη κάλυψη δρομολογίων με τον ίδιο προϋπολογισμό. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι αυτό επιτρέπει στο σύστημα να λειτουργήσει με μεγαλύτερη ευελιξία και απόδοση.
Ένα νέο μοντέλο μετακινήσεων
Συνολικά, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η επιλογή αυτή θεωρείται τεχνικά ορθή και οικονομικά υπεύθυνη, ενισχύοντας την προοπτική ενός βιώσιμου συστήματος δημόσιων μεταφορών που θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των επιβατών και των φορολογουμένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.